wstrząsająca lektura

W piątek dostałam od znajomej pewną książkę, którą mi poleciła przeczytać. Książka ta nosi tytuł "Monika B. Już nie jestem waszą córką", autorką jest Karin Jackel. 


Zanim ją dostałam, zdążyłam usłyszeć od znajomej opinię, że książka jest wstrząsająca. I taka się okazała również w moim odczuciu.
Główną bohaterką jest Monika B., która od maleńkości była wykorzystywana seksualnie. Najpierw przez swojego dziadka, potem przez ojca, a później przez braci i obcych sobie ludzi. To, co ją spotkało jest okrutne i przerażające. Najbliższe jej osoby skrzywdziły ją po całości. Jej matka - choć świadoma tego, co się dzieje - sama w końcu ją sprzedaje, wykorzystuje również jej brata. 
Nie wiem, jak kilkuletnie dziecko można tak bardzo skrzywdzić. To, co spotkało Monikę, jest okropne. Przerażający jest też niski wymiar kary, jaki otrzymał sądownie jej ojciec. 
Czy polecam ją do przeczytania? Na pewno dla osób o mocniejszych nerwach. To prawdziwa dramatyczna opowieść nieszczęśliwej dziewczyny. Wczoraj spędziłam nad nią długie godziny i zamiast iść spać, to skończyłam ją czytać grubo po północy. Jeśli wpadnie Wam w ręce, przeczytajcie.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

moja walka o lepsze jutro © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka