badam się, mam pewność!

Dzisiaj w skrzynce pocztowej znalazłam zaproszenie na bezpłatne badanie cytologiczne. Oczywiście na początku się trochę zdziwiłam, bo prawie byłam pewna, że całkiem niedawno robiłam cytologię, ale okazuje się, że mija już prawie 3 lata od ostatniego badania. Tak więc muszę się jak najszybciej zmobilizować i iść na badania. To przecież nie boli!



Dziewczyny, pamiętajcie, że regularne badania dają szanse na wczesne podjęcie leczenia w przypadku jakichkolwiek zmian! Panowie, zadbajcie o zdrowie swoich Kobiet i namawiajcie je do regularnego sprawdzania stanu zdrowia. Każda kobieta w wieku między 25 a 59 rokiem życia powinna wykonywać badania cytologiczne raz na 3 lata. Badanie jest bezpieczne, trwa kilka minut i polega na pobraniu próbki komórek szyjki macicy. 

Kilka uwag zanim wybierzecie się na badanie cytologiczne:
- nie należy zgłaszać się na badanie podczas miesiączki;
- od ostatniego dnia miesiączki powinno upłynąć co najmniej 4 dni;
- na badanie należy zgłaszać się nie później niż 4 dni przed rozpoczęciem miesiączki;
- co najmniej 4 dni przed badaniem nie należy stosować żadnych leków dopochwowych;
- od ostatniego badania ginekologicznego / USG transwaginalnego powinien upłynąć co najmniej 1 dzień.

Kobiety, dbajcie o siebie! Macie dla kogo żyć!




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

moja walka o lepsze jutro © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka