ogórki z miodem

Chwalę się - a co! - zeszłorocznymi przetworami. Rok temu w lipcu dostałam kopa na rozpęd i po raz pierwszy wzięłam się za weki. Powstały różne dżemy - mniej lub bardziej smakowite, a także ogórki w różnych zalewach.
Na pierwszy rzut ogórki z miodem, których zrobiłam najwięcej - bo najbardziej je lubię. Mają fajny słodki posmak.
ogórki z miodem własnej produkcji

OGÓRKI Z MIODEM

2 kg ogórków
1 litr wody
1,5 szklanki cukru
1/2 - 3/4 szklanki octu 10%
1,5 łyżki soli
 4-5 łyżek miodu

Ogórki pokroić w plasterki o grubości ok. 0,5 cm i włożyć do słoików. Wszystkie składniki na zalewę zagotować i gorącą napełniać słoiki z ogórkami. W dużym garnku zagotować wodę i ostrożnie wstawić słoiki i pasteryzować przez 5-10 minut. Ostrożnie wyjąć z garnka, położyć do góry dnem na ściereczce i odczekać, aż wystygną.

SMACZNEGO!!!

Moje słoiczki miodowe dostały różne etykietki. Znalazłam je w Internecie, a potem zaczęłam robić już własne. Oto jak wyglądały:




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

moja walka o lepsze jutro © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka