a dzisiaj pierwszy raz genealogicznie

Tak jak w tytule postu - pierwszy raz piszę o genealogii mojej rodziny. A to częściowo dzięki temu, że jutro jest ważny dzień - 90-te urodziny mojej Babci.
Genealogia to mój konik od ok. 12 lat. Wcześniej miałam tylko krótki rys przodków do pradziadków, a to tylko dlatego, że moja siostra miała takie zadanie w IV (chyba) klasie podstawówki. Dopiero kiedy skończyłam liceum, pojechałam na wieś do jednej z ciotek, której marzyło się rozpisać drzewo genealogiczne rodziny. Ciotka jest kuzynką mojego dziadka, który miał 9 rodzeństwa. I tak, krótkie wakacje na wsi przerodziły się w spisywanie kolejnych członków rodziny. Wówczas w Internecie nie było jeszcze dostępnych programów on-line. Gdzieś jakimś cudem udało mi się znaleźć program genealogiczny i wszystko, co mi podyktowała ciotka, zostało wprowadzone. Drzewko liczyło sobie wtedy ok. 300 osób i w niczym nie przypominało wywodu przodków, tylko przedstawiało linie boczne - rozpisane rodzeństwo mojego dziadka z potomkami (w miarę możliwości).
Po jakimś czasie trochę przycichło we mnie tworzenie drzewa. Jak weszła nasza-klasa, to udało mi się znaleźć kilkoro członków dalszej rodziny. Nie mieliśmy o sobie pojęcia, ale jakiś kontakt został nawiązany. W niektórych przypadkach jest on do dzisiaj, choć opiera się tylko na łączach internetowych.
Odkąd jakieś 2 lata temu trafiłam na stronę genealodzy.pl i znalazłam metryki ze stron, z których pochodzi mój ś.p. Tata, zaczęłam się interesować rozpiską drzewa także od jego strony (poprzednie było tylko od strony ojca mojej mamy). I tak, po długich staraniach, szukaniach, rozczytywaniu polskich i rosyjskich metryk (gdzie ja generalnie noga z rosyjskiego jestem, trochę się nauczyłam tylko liter podczas rozczytywania) udało się! Mam teraz dość ciekawie rozpisane drzewo od obydwu babć i dziadków. Jestem dumna z siebie :) Obecnie drzewo liczy sobie prawie 1300 osób. Teraz - kiedy siedzę w domu - dopracowuję szczegóły drzewa, tzn. rozpisuję gałęzie przodków i ich rodzeństwa. Korzystam z akt, które są udostępnione w Internecie.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

moja walka o lepsze jutro © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka