bo pomidorki koktajlowe są the best!

Zachciało mi się kolorowości w kuchni, a raczej w przetworach. I dorwałam w sieci fajny przepis na pomidorki koktajlowe na blogu Wesołej Kuchni. Oczywiście nie mogłam się oprzeć zrobieniu cudów, więc wyruszyłam wczoraj na poszukiwania pomidorków. Udało mi się kupić ładne malutkie żółte i czerwone, do tego dołożyłam kilka z Biedronkowych ostatnich zakupów, paprykę i wpadłam w wir pracy. Małolat znów trochę pomagał, chociaż wczoraj miał mniej werwy niż ostatnim razem. Przepis nieco zmodyfikowałam pod moją ilość składników.


POMIDORKI KOKTAJLOWE Z PAPRYKĄ CHILI

1 kg pomidorków koktajlowych żółtych
1 kg pomidorków koktajlowych czerwonych
1 papryka żółta
1 papryka czerwona
1 papryka zielona
1 papryczka chili
 
ZALEWA:
2 litry wody
2 łyżki soli
2 łyżeczki cukru
3 cebule
2 łyżki pieprzu
2 łyżki gorczycy
10 ziaren ziela angielskiego

Pomidorki i papryki umyć. Pomidorki obrać z ogonków, paprykę wydrążyć i pokroić na paseczki. Ułożyć w słoiki pomidorki żółte i czerwone, po kawałku papryki z każdego koloru i odrobinę chili.
Przygotować zalewę - zagotować wodę z przyprawami i pokrojoną w piórka cebulą. Gorącą zalewać przygotowane wcześniej pomidorki, dodać cebulkę na wierzch słoika. Pasteryzować do wrzenia.

Moje pomidorki podczas przygotowań wyglądały tak:


A już gotowe, w pełnej okazałości przedstawiały się tak:


Z podanych proporcji wyszło mi 17 słoiczków dżemowych. Są tak piękne i kolorowe, że się na nie napatrzeć nie mogę. Mam nadzieję, że będą smakować mnie i bliskim, którzy już dzisiaj dostaną porcje na zimową konsumpcję.

1 komentarz :

  1. Piękne ci wyszły słoiczki. Kolorowe jak u mnie ha ha. Mam nadzieję że smakują. zima jak nic nie ma i wszystko drogie to taki pomidor ze słoiczka przyda się :-)

    OdpowiedzUsuń

moja walka o lepsze jutro © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka