coś nowego w kuchni - ketchup z cukinii

Od kilku dni zalegała mi w kuchni cukinia. Nie bardzo wiedziałam, co z niej zrobić, a że za 3 dni wyjeżdżamy do Krakowa, to musiałam ją jakoś przetworzyć. Przekopałam cały internet (no, może nie cały...) i znalazłam przepis na ketchup z cukinii na blogu Ewy, a oto efekty. I oczywiście przepis :-)




KETCHUP Z CUKINII

1,5 kg obranej cukinii bez pestek
2 duże cebule
¼ szklanki soli
1 i 1/2 szklanki cukru
Szklanka octu balsamicznego
Łyżka słodkiej papryki w proszku
Łyżeczka pieprzu
Szczypta ostrej papryki w proszku
400g koncentratu pomidorowego
Cukinię i cebulę obrać i pokroić w kostkę. Wymieszać ze sobą obydwa warzywa i zasypać cukrem. Odstawić na noc. Następnego dnia cukinię z cebulą gotować na małym ogniu przez 45 minut. Ostudzić i zmiksować na gładką masę. Dodać cukier, pieprz, słodką i ostrą paprykę, koncentrat pomidorowy i dolać ocet. Dokładnie wymieszać i gotować na małym ogniu przez kolejne 45 minut od czasu do czasu mieszając. Przełożyć do słoiczków, dobrze zakręcić. Pasteryzować przez 10 minut.

Od razu uprzedzam, że nawet na małym ogniu nieźle bulgocze, więc uwaga w kuchni :-) Z tej porcji wyszło mi 7 słoiczków dżemowych. Najbardziej zadowolony jest z tego mój Syn, bo uwielbia ketchup i może go stosować do wszystkiego. Ale to chyba sporo dzieci tak ma ;-)

Smaczne-GO!


A tak w ogóle to wczoraj oglądałam film "Julie & Julia" i bardzo mi się spodobał. I pomyśleć, że dzisiaj blogi kulinarne mają taką popularność ;-) Mój typowo kulinarny nie był i pewnie nie będzie, bo poza sezonem wakacyjnym nie bardzo mam czas na rozbudowane gotowanie, ale jak coś ciekawego znajdę, to pewnie i napiszę ;-)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

moja walka o lepsze jutro © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka